zaterdag 23 augustus 2008

Advertentie van een mus

Ik mus, geef training aan de adelaar.
Ik leer u kijken van dichtbij met ogen
als blij brutale kralen, het vermogen
te hippen zoals ik, uw vleugelpaar
- symbool op wapenschilden weliswaar -
wordt niet meer rafelig kapot gevlogen.
Ik leer u ook het mensenvoer gedogen,
snel kruimels pikkend, friet van het trottoir.

Wij mussen paren tien maal daags en dus
krijgt u meer tijd voor liefde, lekker kroelen.
Volg assertiviteitstraining bij mus!

Uw domme eerzucht moet worden verdreven.
U dient zich helemaal een mus te voelen:
dus klein en grauw zijn, groots en bont uw leven.

Velibor Vidakoviæ © Patty Scholten

***

26 opmerkingen:

  1. Heb wel twee maal moeten kijken om de mus te vinden, maar je hebt het grandioos gekombineerd met het gedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is weer een van die zeldzame woord-en-beeld combinées.
    Daar ben je echt goed in MJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mus lijkt wel zijn entree te willen maken.
    Mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eentje die ik ooit al gezien had dacht ik, maar wel de moeite waard om hem nog eens te tonen. Mooi kleuren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik moet toegeven
    ik had ook de mus eerst niet gezien!
    prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjielp tjielp - tjielp tjielp tjielp
    tjielp tjielp tjielp - tjielp tjielp
    tjielp tjielp tjielp tjielp tjielp tjielp
    tjielp tjielp tjielp

    Tjielp
    etc.
    © Jan Hanlo
    *wink, big smile*

    Had 'm al gezien, maar met die pràchttekst er bij, wordt het weer helemaal iets anders en machtig om te beleven, eMJeke!

    OT: Dank u - Thank you - Obrigado(a) - Gracias - Danke - Dziekuje - Multumesc - Tesekkür ederim - Grazie - Kiitos - Takk - dakujem - Hvala - - Dekuji - Tak skal du have - Gràcies - Faleminderit - Hvala - Go raibh maith agat - Tänan teid - shukriya - Obrigado - Gratias - Þakka þér - baie dankie; dankie - takk ; takk fyri - Sipas dekem - - Paldies - Terima kasih / Terima kasih banyak - Terima kasih - dhonyobad - Trugarez Mersi - merci voor de lieve wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke prent én heerlijke (-alles-relativerende-)tekst!
    Mooie lichtspeling en kleuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. groots en bont
    de poëzie van dit beeld

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi gedicht vrlijkt gelijk op En dank je wel voor je lieve felicitatie wensen voor mijn verjaardag

    Wens je een fijne zondag
    Lief Blauwhartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, die krachtige kleuren en dan dat piepkleine vogeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dah mjke
    bedankt vr je lieve reactie
    en dit mooie plaatje alweer
    grts
    hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. pracht foto en hoe krijg je het weer voor elkaar er zo'n mooi gedicht bij te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal mijn ding die kleuren!
    prachtig met dit vogeltje
    en de tekst is subliem ! ! ! ! ! !
    Je weet het telkens goed te combineren.
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  14. machtig contrast.
    grijs tegen de felheid van het licht door de glaskleuren.
    mooie tekst.
    Veurne ook mooi gevat.
    mooi, ben terug van bretagne
    ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben helemaal weg van die kleuren en ook weer van het gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie tekst, en een prachtig beeld dat erbij hoort ! Mooi werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Twee kleuren naar mijn hart, prahtig! Je moet even kijken hoe de boel in elkaar steekt maar dan verandert het beeld, een mooi effect. Weer heel goed gezien Marie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. MJ, zoals gewoonlijk een prachtplaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. inderdaad een bonte muns.. knap.. eens iets anders, nog niet gezien. nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wederom een combinatie van woord en beeld die heel treffend is, het weet me elke keer te boeien, prachtig gewoon.
    Ben een tijd niet op blogger geweest en heb heerlijk weer al je talentvolle foto's zitten bekijken....genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig mozaïek van kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig beeld, vrouwe MJ. Ik dacht aan glas in lood en de grens van de dood. Je foto straalt (voor mij) een soort verval uit. Echte schoonheid is een nevenproduct van pijn, van verdriet en catastrofen. Het glas lijkt rafelig kapot gevlogen. Ik moest meteen aan het boek 'De geverfde vogel' van Jerzy Kosinski denken. Dit zou de ultieme coverfoto voor dat boek zijn geweest. Als de mus nog tweemaal hipt dan wordt hij in de kleur van het glas gezogen om daarna, als geverfde vogel, nooit meer door zijn soortgenoten te worden herkend. Om te worden uitgestoten en aangevallen en tenslotte te bezwijken aan zijn kwetsuren.

    Mijn interpretatie waaide een heel eind weg van het gebruikte gedicht. Maar is dat niet de sterkte van een beeld: dat wij er steeds weer een heel persoonlijke invulling kunnen aan geven?

    PS: In tegenstelling tot uw momenteel gepubliceerde werk voor Bé Beauté zou deze foto uiterst geschikt zijn als eyecatcher in de etalage van een funerarium. Ik reik u hierbij dan ook graag uw diploma van etalagiste aan. Summa cum laude uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat moet ik nog zeggen? Jij kent mijn "soort" van fotografie en dan zul je begrijpen dat deze foto mij heel erg aanspreekt! Prachtig, kleuren, lijnen, vlakken...alles is er en op een voortreffelijke wijze neergezet. Weer een meesterstukje, MJ!

    BeantwoordenVerwijderen