zaterdag 16 juni 2012

CATFISH & COTTON


Klik hier voor een nieuwe fotoreportage

15 juni 2012 optreden in Hamme



Reisverslag uit de Mississippi Delta boekvoorstelling en optreden van de brothers Marc & Luc Borms. De avond werd een wandeling door de Deep South, met nadruk op de mensen die de blues cultuur (nog) uitdragen. The blues is alive and kicking. Een aaneenschakeling van beelden uit hun reis (en die ook in het boek terug te vinden zijn), afgewisseld met live muziek om alles nog beter te illustreren.

Het boek is echt een aanrader, wil je meer weten over Catfish & Cotton klik dan hier!

***

5 opmerkingen:

  1. Ik moest natuurlijk in eerste instantie direct denken aan Toots maar die is een pak ouder. The Deep South, daar heb ik in de jaren zestig de rednecks leren kennen ;-) Florida, Alabama, Mississipi, South Carolina, op zoek naar de sporen van de slavernij en die vond je nog in de sixties. Een goed boek over dit item is "Het Diepe Zuiden" van V.S. Naipaul.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was ik nog vergeten te zeggen :) Knappe reportage over the Brothers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zwart wit werk MJ, maar dat zijn we van je gewoon geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Han neemt me de woorden uit de mond MJ, ik kan daar niet veel aan toevoegen buiten dat ik weer genoten heb van je knappe foto's en reportage! Bedankt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik hoor 'm spelen terwijl ik naar deze foto zie.

    BeantwoordenVerwijderen