vrijdag 13 februari 2009

Borstkanker en boezemblues


FOTOTENTOONSTELLING van 19 februari tot 12 maart 2009

De Vzw Logo (Lokaal GezondheidsOverleg W.VL) heeft Bredene onlangs geselecteerd als regionale gastgemeente voor een interactieve tentoonstelling rond borstkanker. "Aandacht voor borstkanker­screening". Om de impact van dit project te vergroten, worden door het gemeentebestuur enkele bijkomende activiteiten georganiseerd. De Bibliotheek “De Leestuin” focust meer bepaald op de ervaring ter zake van Kristien Van den Bon, ze is de schrijfster van het boek “Borstkanker en boezemblues” en zal op donderdag 5 maart 2009 een lezing geven in de bibliotheek.





Op vraag van de bibliotheek en aan de hand van foto’s
die ik bij een bezoek aan Kristien maakte
met aansluitend teksten uit haar boek
heb ik geprobeerd een ondersteunende fototentoonstelling
op te bouwen.
Je kan de fototentoonstelling bezoeken van
19 februari tot 12 maart 2009!


Klik hier voor de volledige reeks foto's

***

18 opmerkingen:

  1. zoals altijd veelzeggende zwijgende foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aangrijpend verhaal en de foto's zijn een perfecte ondersteuning van haar verhaal, ben er stil van ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aangrijpend verhaal. Mooie foto's.
    Zal zeker een kijkje gaan nemen. http://procaro.skynetblogs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer aangrijpend verhaal, ik zie dat ik niet de enige ben met deze woorden. De tittel met die twee duiven, ongelooflijk, geen woorden voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik de foto's aanklikte dacht ik: hoe zou ze dat in beeld brengen. Nou erg goed dus. Je blijft dicht bij de persoon, zoekt het in de emoties, die je door voorerpen en gezichtsuitdrukking laat zien. Erg sterk en suggestief zijn de foto's met de telefoon.
    Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel moeilijk onderwerp heb je op een toch voor mij wel aangrijpende manier in foto's en verhaal samengebracht. Knap ook van deze vrouw dat ze zo open haar verhaal wilde doen. dat is niet makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verhalende beeldenreeksen, een aspect in de fotografie waarin jij zo sterk bent, MJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zijn hier woorden voor? Nee hier zijn geen woorden voor... jouw fotoserie en begeleidende teksten zeggen het nu eenmaal àllemaal!
    Knap, héél erg knap eMJeke!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zal ik zeker doen, MJ, zo dicht bij huis, kan ik niet missen.
    En sinds Ars Moriendi weet ik hoe sterk jij bent in het illustreren van moeilijke of delicate onderwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. sterke combinatie van woord en beeld hebben jullie gemaakt
    ingrijpend verhaal
    helaas het verhaal van te veel vrouwen
    maar bewonderenswaardig hoe sterk ze kunnen zijn
    complimenten voor jullie beiden
    groet,
    annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige reeks, de foto's spreken op zich!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beladen en stil gezwegen onderwerp. Subtiel in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. MJ, ik kreeg koude rillingen bij het bekijken van je reeks...

    groetjes
    Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er een mooie reeks uit, maar op de een of andere manier kan ik de foto's niet bekijken.
    Ik probeer het later nog een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat aan fotograaf en model. Knap om dit in beeld te brengen, want geloof het of niet, maar bij sommigen rust er nog steeds een taboe op.
    Ik hoop dat ik eens langs kan komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap werk! Een mooi portret (mooie vrouw ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Inderdaad, een mooi portret van een mooie vrouw. Grote, oprechte complimenten voor deze eenvoudige maar zo realistische impressie. Heel gaaf werk, een eenheid Marie-Jeanne.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Over dit onderwerp kan niet genoeg geschreven en verbeeld worden. Heel ingetogen en integer werk eMJeke!

    BeantwoordenVerwijderen