woensdag 5 maart 2008

knuffelkom.be (2)

fototentoonstelling
knuffelkom.be

Knuffelkom.be alludeert op ‘knuffeldier kom!’, een vaak gehoorde uitroep bij bezitters van een huisdier. In ruil voor voedsel, aandacht en knuffels overladen ze hun baasje met attenties, verdedigen hem door dik en dun en houden hartstochtelijk van zijn gezelschap.
Hun gedrag is echter niet altijd voorspelbaar. Die ‘wilde’ onschuld maakt het samenleven met een huisdier tot een voltijdse en boeiende uitdaging.
Bovendien wil men zijn troeteldier vaak verheffen tot voorbeeld en model. Het baasje wil het dier bijsturen om het met noblesse onder de mensen te laten verschijnen. Vaak wil hij er ook mee pronken en bewijzen dat het dier behoorlijk is opgevoed.
Dat avontuur van samenzijn, van gebieden én belonen, die wederzijdse afhankelijkheid heeft Marie Jeanne Smets er toe aangezet om ook minder courante huisdieren als ezels, schapen, konijnen en kippen om en rond de mens te observeren. Resultaat is een reeks foto’s over houdingen en verhoudingen, over de niet altijd uitgesproken trouw tussen dier en mens, documenten ook over gedeelde eenzaamheid en aandacht.
Foto’s vooral over aanwezigheid… (vrij naar Roger De Neef )
***
WELKOM op de opening op 7 april om 21 uur

Fototentoonstelling van 7 april tot 30 april 2008
Elcker-ik Centrum, Breughelstraat 33, 2018 Antwerpen

17 opmerkingen:

  1. Wat een gevoelige en veel zeggende foto is dit! Knap hoor MJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een juweel!!! Je voelt de liefde voor het dier. Sublieme foto eMJeke!
    Dag dag
    Vonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mens en dier, een boeiend onderwerp.Ik ben echt benieuwd om de foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, dit shot.
    Je bent echt een kei in belichting.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kom naar knuffelkom ! Zeker weten ! Ik was het al van plan, maar na het zien van deze 2 'teasers' kan ik niet wachten ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knuffel?
    affectie?
    spoelwormen?
    zie uit naar de serie.
    Ga de data noteren.
    veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu ben ik zeker niet meer te houden, en zit met gekrulde tenen te wachten tot ik al dat moois met eigen ogen zien kan!
    eMJeke, wat een knàp project heb je hier verwezenlijkt! Hoewel je ons nog maar 2 worteltjes voor de neus hing, wéét ik nu al dat je tentoonstellng een daverend succes zal kennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige foto MJ,
    wat mensen niet aldoen voro hun dieren die liefde gaat heel ver

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes MJ! Ik spring zeker eens binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk onderwerp voor een tentoonstelling.
    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En observeren dat kan je, op bijzondere wijze vastleggen ook. Ik probeer te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt mijn aandacht..Knuffel kom ! Ik ben ook zo gek op mijn troetelteefje Nohr, dus wie weet komen we langs..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig licht in deze foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O ik heb deze mooie foto gemist, maar ben ook heel benieuwd naar je tentoonstelling en kom zeker kijken.

    HG
    Han

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben benieuwd hoe je technisch dit juweeltje voor elkaar hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen