vrijdag 7 december 2007

Drie fotoreportages

1
Karel Bruggemans gaf op 20 november 2007 een lezing over zijn nieuwe boek "Kookkunst en wetenschap".

Klik hier voor de fotoreportage:



2
Op 24 november stelde Saskia de Coster haar nieuwe novelle "HELD" voor.
Klik hier voor een sfeerbeeld:


3

Op 1 december 2007 vierde de Openbare bibliotheek van Schaarbeek feest, ik was er ook!
Denis Nowé las puntgedichtjesen en Marijke De Meyer stelde haar debuutroman "De hemelsbruid" voor
Klik hier voor een sfeerbeeld!
***

22 opmerkingen:

  1. Leuke reportages. Bij de eerste over het koken zotten de meeste beelden die afwijken van de standdaardbeelden die altijd bij dit soort bijeenkomsten gemaakt worden. Het is moeilijk om orgineel te blijven. Zwart wit werkt ook altijd als iets bijzonders.
    Harry de Rooij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent lekker bezig geweest, MJ!Vooral de portretten vind ik sterk!
    Wel valt me op, dat jouw zw foto's tamelijk donker op mijn scherm komen en dat donkere partijen daardoor niet meer doortekend zijn. Doe je dit moedwillig om een bepaalde sfeer te creeëren?
    René Wouters
    www.fotowouters.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IN ANTWOORD:
    @René, eerst en vooral bedankt voor je reactie, hoe de foto's op iemand anders scherm overkomen kan ik natuurlijk niet inschatten. Mijn scherm is zo gekalibreerd dat de foto's voor mij perfect zijn wanneer ik ze afdruk, dus met nog voldoende doortekening in de zwarte partijen.
    groetjes
    MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterk portret.
    Weet je wat mij opviel?
    Als je lang kijkt naar een op het eerste gezicht ernstig kijkende man, dan zie je na een tijdje het begin van een glimlach ontwaren.
    Ik ken de man niet, maar hij komt met dit portret heel symphatiek over.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind die eerste toch wel erg mooi zeg! Net wat Koen zegt, eerst lijkt het een ernstige blik maar als je iets langer kijkt zie je een lach in zijn gezicht, dat vind ik mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Drie knappe reportages met een MJ kwaliteitsstempel.
    In de bieb van Schaarbeek hebben ze een engel. Moet ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. eMJeke! Je bent er weer eens in geslaagd méér dan knàppe impressies te maken. Natuurlijk wist ik al dat je een kei bent in de witzwartfotografie, maar dat je ook heel goed met kleur overweg kan, bewijs je eens te meer in de laatste reportage. Wat een mooie en evenwichtige kleurenbalans.
    Maar welke manier je ook kiest, het is toch telkens weer genieten geblazen. En dat mèèn ik!
    Prettig weekend, lieve meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de links naar je site. Mooie sfeerbeelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aha, mooie zwartwitjes alweer.
    De eerste twee series vind ik erg geslaagd, vooral de tweede.
    De derde serie is lekker genieten van een feetje die ik gemist heb ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan Gerda alleen maar gelijkgeven, beter kan ik het niet zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. MJ.
    prachtige series.
    mooie portretten vooral.Vooral van Bruggemans, geleefd gelaat en dat witte, grijze , daar valt en en ander mee te doen.
    Wist niet dat je eventjes in de hemel was.
    al een geluk hadden ze te weinig plaats en ben je terug.
    groetjes
    ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En je zag zelfs een engel :-)
    http://flanders-inside.skynetblogs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterende fotoreportages. Vooral de portretten van Bruggemans zijn machtig schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi portret. Je ziet het een beetje aan zijn twijfelende blik... die man zat duidelijk met een ei!

    urbainalpain
    http://urbainalpain.punt.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie zwart/wit reportage MJ dat doet mij weer terug denk aan de donkere kamer tijd.

    Groetjes Han

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh eMJeke, wat weer een prachtige reportages heb je ervan gemaakt!
    Zoals altijd dat "net even anders" en daardoor zo verrassend! Heerlijk om naar te kijken!
    Dag dag
    Vonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig portret, die eerste!

    Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Marie Jeanne, via jouw reactie op mijn blog hier terechtgekomen. Wow! Ongelooflijk knappe foto's! Enorm origineel en heel kunstzinnig.
    Van zodra ik thuis ben voeg ik je aan mijn RSS-lezer toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige reportages. Heel serene foto's.

    Groeten,
    Xray.

    http://xray.skynetblogs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  20. eigenlijk eenvoudig bij jou: only positive commentes :o)
    Echt één van de beste fotoblogs!

    http://dieterdelathauwer.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alledrie knappe en mooi gepresenteerde series, maar hoewel ik je Z/W foto's heel mooi vind spreekt serie nr. 3 me nog het meest aan van de drie, met die mooie portretjes van lezende mensen en spontane kinderen zowel als opgeprikte deftige dames :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk weer, die kijkjes in de bieb op z'n eMJekes. En inderdaad, z/w maakt het dan net nog even wat specialer, meestal. Mocht je hier de mensen gewoon fotograferen, of moest je steeds toestemming vragen?

    BeantwoordenVerwijderen