maandag 24 september 2007

Brussel - september 2007

Het mooie weer zondag deed me besluiten om Brussel te verkennen op zoek naar de rust van een autoloze zondag. Een massa fietsers maakten de Brusselse lanen echter "onveilig", de straatjes in het centrum zagen "zwart" van het volk, erg sfeervol, doch druk.
Ook op een autoloze zondag was Brussel een bruisende metropool...
In de metro was het ook erg druk, maar deze man liet de drukte aan zich voorbijgaan,evenals deze dame, ze liet zich schijnbaar niet verstoren door enkele drukke jongeren op de achtergrond.

Eindelijk scheurde de metro weg, dit verbaasde gezichtje weerspiegelde in de ruit!


"Jack Russell" en zijn baasje lieten zich maar al te graag fotograferen, het hondje is Frans, van Frankrijk dus, vertelde mevrouw trots... nu ja Brussel is een internationale stad.


Op de Grote Markt ontmoette ik dit vriendelijke koppel, ze lieten zich met plezier fotograferen voor het stadhuis, we hadden een kort gesprek, ze vonden een autoloze zondag "Great" ... "Brussels is great!"
Tenslotte ontmoette ik dit gepensioneerde hondje, 15 jaar is hij reeds en niet meer zo goed te been, daarom wordt hij in een kinderwagen rondgereden. Mevrouw wilde niet op de foto maar haar hondje dat mocht wel...

***

25 opmerkingen:

  1. :-) vrolijke beelden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke impressie van Brussel en de autoloze zondag! Wat - daar zijn we het duidelijk over eens - een geweldig initiatief is!
    De drukte van vandaag stond daarmee in schril contrast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe fotografie! Mijn vingers tintelen om mijn oude reflex-camera weer boven te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige plaatjes heb je daar in Brussel geschoeten! Sfeervol, aangepast. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende reportage. Van mij mogen er nog meer autoloze zondagen komen... dan krijgen we hier gegarandeerd mooie sfeerbeelden te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow MJ
    da's een geweldige rijke dag voor jou geweest dat kan niet anders da's mij wel duidelijk,
    het oude hondje da's erg héél erg aandoenlijk

    groetjes
    klaproos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke straat-portretten die iets te melden hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow, wow, wat wou ik dat ik er geweest was samen met jou. Maar goed, ik kom er al genoeg :-)
    Ik was gisteren in Gent, maar niet echt tijd om te genieten.
    Topshots, MJ, stuk voor stuk. Enfin, ze vertellen een verhaal en daar kan ik mij best in vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MJ.
    De dag na de autoloze dag eens naar de bib gaan kijken.
    Mooie serie heb je daar hangen, samen met de teksten is het eten en drinken.
    al bij al een mooi kader, een huis vol ernst, mag ook.
    Ieder deed zijn ding zonder mekaar te storen.
    Blij er geweest te zijn.
    groetn
    ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent echt op je best in witzwartfotografie hé eMJeke?
    Stuk vor stuk pareltjes natuurlijk!
    Heb er van genoten...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben de afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk?

    ... een kus

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie reeks MJ'ke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vrouwe Smets,
    Die gepensioneerde hond, die zou ik wel willen adopteren.
    Dat koppeltje is erg lief.
    Uw Drs.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is echt genieten van zulke mooie foto's. Wat me erg aanspreekt is dat men rust zoekt en vind op zo'n autoloze zondag. Waarom zijn er niet meer van deze dagen? Groet, Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was er zondag ook, vanwege de drukte op de straten ben ik de tunnels in gedoken om even tot rust te komen :-)

    Tijdens een metrorit werd ik zelfs even bevangen door de warmte, wat een verschil met de metrostellen van New York die airco hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie fotos zeg! Meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je kan zien dat je van de oude z/w school bent, en je zonodig je mannentje/vrouwtje nog kan staan in de DOKA, heel mooi MJ (dat MJ mag nu wel met hoofdletters)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige straatbeelden, het kindje aan het raam van de metro is zo sprekend..het stelletje een open houding..vind het echt mooi om even een blik in je Brussel beleving te mogen werpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige blog. Je bent echt wel één van de betere fotografe's die ik ken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha, wat zal het lekker "rustig" zijn geweest, daar in Brussel!
    Mooie, leuke en natuurlijk zoals altijd sfeervolle foto's!!!
    Dag dag, Vonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke fotoreportage van een autoloze zondag! Stuk voor stuk pareltjes met de weerspiegeling van het gezichtje als superparel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mjke
    wat een prachtige momenten, die jij in zw op de gevoelige lens vastlegt, heeerlijk !
    dag
    hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijne serie, straatfotografie op zijn best. Gisteren ben ik (met de klas) op bezoek geweest bij Pauline Oltheten. Ook straatfotografie, maar dan anders. Een (nog erg jonge) fotografe, waar we denk ik nog veel van zullen horen. Mij sprak het wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Excuus, het is Paulien Oltheten!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sooow, weeral een prachtige reeks ...
    Ik moet weer vaker komen hier.
    Mooi mooi!

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen