zaterdag 10 januari 2009

Winter...


gewoon een dode tak
met paddenstoelen en sneeuw
loodrecht naar beneden hangend
in het bos
...

en zo was het enkele weken geleden


misschien hangt de tak er nog in de lente...
en dan komt hier een vervolg op!

***
update:
Toen ik de eerste foto maakte vond ik het eigenlijk niets speciaal,
kan eventueel dienen als een illustratie in een natuurkunde les...
toen dacht ik… of, 't zou wel leuk zijn moest ik dit nog
eens kunnen fotograferen met sneeuw.
De weergoden hebben mijn gedachten geraden en nog vrij snel zelf...

Toen het beginnen sneeuwen is kon ik mijn plan uitvoeren,
al was het even moeilijk om de juiste locatie terug te vinden,
met alles ondergesneeuwd leek de omgeving helemaal anders...
ik miste de referentiepunten die ik onthouden had
maar ik heb de tak terug gevonden en
met de eerste foto in mijn hoofd heb ik deze nieuwe gemaakt...

***

20 opmerkingen:

  1. Ja! Jij hebt ook je bottekes aangetrokken om al dat moois vast te leggen. Je kan er inderdaad niet onderuit hé, zelfs ik ben onder mijn warm dekentje vandaan gekropen en heb de kou getrotseerd, hihi.
    Zou fijn zijn moest de tak er nog altijd hangen in de lente, en in de zomer... dàt zou je een knap serietje opleveren, eMJeke. Hoewel, zo is het eigenlijk al mooi genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wordt leuk om op te volgen! Al moet je van die tak geen lentescheuten meer verwachten ;-) Hét verschil zal 'm zitten in de achtergrondkleuren.
    Misschien zien we ook een evolutie in de paddestoelen...
    Maar ja, of die tak er nog gaat hangen? Een groep scoutsjongeren die passeren en hup,weg is de tak ;-)
    ('k Ben gisteren met die prachtige rijptoestanden door omstandigheden niet uit de deur geweest...balen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wordt leuk om op te volgen! Al moet je van die tak geen lentescheuten meer verwachten ;-) Hét verschil zal 'm zitten in de achtergrondkleuren.
    Misschien zien we ook een evolutie in de paddestoelen...
    Maar ja, of die tak er nog gaat hangen? Een groep scoutsjongeren die passeren en hup,weg is de tak ;-)
    ('k Ben gisteren met die prachtige rijptoestanden door omstandigheden niet uit de deur geweest...balen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer mooi gedaan! We hebben nog nooit zolang de kans gekregen om mooie winterfoto's te nemen. Ikzelf ben absoluut geen landschaps- of natuurfotograaf maar toch ben ik gisteren ook naar buiten geweest. En ik was zeker niet alleen! Leuke gelegenheid om andere fotografen te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bizar gevoel om te constateren dat die tak door de combinatie van die foto's interessanter wordt.
    Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is fantastisch om er weken na het maken van de vorige foto aan te denken dat deze misschien erg mooi ondergesneeuwd zou zijn en daar ook naar op zoek te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap! Winter en zomer in't vierkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wellicht dat de sneeuw hem tranen gaaft en hij het alsnog opgeeft overeind te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig had je een paaltje in de grond geslagen om die plaats te markeren? Heel mooi MJ.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed gevonden zo een 'voor' en 'na' foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi om eens het verschil te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof om het verschil te zien. Knap dat je na een paar weken weer dezelfde compositie kon nemen. Ferm !
    Ik hoop dat we een vervolg krijgen van deze tak

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee dat zo te doen. Ziet er indrukwekkend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om dat verschil zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super! en je hebt de foto op vrijwel exact dezelfde plek genomen. Straf. Je was dat niet van plan op voorhand, of wel? Heb je dezelfde wandeling gemaakt als voordien en dacht je: hee dat is die tak van een paar weken geleden? Of ben je echt op pad gegaan om hem opnieuw te gaan zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dàt terugvinden lijkt pas het begin van het verhaal. En juist dat verhaal kleedt de foto's voor mij beter/anders in. Nu wachten wij samen op de lente !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie vergelijkende foto's,kijk met belangstelling uit naar de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hopelijk hangt de tak er komend seizoen dan nog, goed idee voor een serie en mooi uitgevoerd deze twee beelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg leuk!
    Al weet je zo dadelijk niet meer WAT je ziet met de sneeuw erop...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je brengt de eenvoudige dingen
    tot iets speciaals, dat ze kunst geworden zijn.
    Knap!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen