zaterdag 11 augustus 2007

Nieuwe reeks!


Twee weken geleden was ik in Duitsland om er in opdracht een reeks van zes bibliotheken te fotograferen.

Omdat de reis via Kassel ging heb ik een halve dag uitgetrokken om DOCUMENTA te bezoeken, wat veel te kort is, maar 't werk kwam op de eerste plaats. In elk geval hoe kort ook, Documenta is een aanrader, maar trek er minstens een volledige dag voor uit, twee dagen is beter, drie dagen is ideaal!
Klik HIER voor een impressie van Documenta Kassel 2007
***
Wie zin heeft die kan HIER klikken voor de foto's van de bibliotheken.

***

27 opmerkingen:

  1. Erg genoten van de virtuele toer doorheen de bibliotheken ! Dank voor het plaatsen van de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg geslaagde mix tussen reportage en een soort persoonlijke catalogus.
    Nodigt uit om ook eens naar Kassel te trekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grote klasse hoor, MJ!
    Aan de ene kant zou ik subiet willen gaan, aan de andere kant riskeer ik dat het zo mooi niet zal zijn als jou album :-)
    Jij weet het weer te brengen zoals geen ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap werk, vooral de foto's van Documenta spreken me aan. Het verbaast me dat je daar mocht fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel wat jaren geleden waren wij in Kassel bij Dokumenta. Dat was een pracht van een "tentoonstelling".
    Een jaar of 3 geleden zijn we nog eens gegaan en viel het zwaar tegen!
    Ik denk dat het een beetje aan je eigen smaak ligt wat je ervan vind, maar dat is met kunst eigenlijk altijd zo.

    Je foto's van de bibliotheken zijn erg goed, overal voel je de rust van deze ruimtes! Mooi werk eMJeke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende serie foto's. Wat er uitspringt zijn de foto's van de stoelen. En die verrkijker ...eigenlijk zijn ze allemaal weer erg proffesioneel, ik blijf een fan van jou fotokunsten !!!!!!!!!!
    p.s. zoals ik nu achter ben gekomen kan niemand meer op fotolog of flckr reageren die niet aangemeld is, hier baal ik enorm van !! mijn excuses dat deze webmasters dit zo hebben bedacht! hopenlijk vind ik snel een fotoprogramma welke weer alle reakties toelaat..ben druk op zoek.
    p.s. Er is een kunstwedstrijd van de Volkskrant binnenkort en ik dacht dat jij wel een hele goede kans zou maken, het is tevens een televisie evenement..hier is de url:
    http://www.vierkanteei.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je fotografisch verslag van Documenta is prachtig, vrouwe MJ! Het geeft de sfeer aldaar prachtig weer. De werken zelf bestookten mij met gemengde gevoelens. Maar kunst mag mij best van links naar rechts slingeren. Een kermis voor het oog en de geest.

    Je opdracht ivm die bibliotheken is ook heel sterk. Je weet verdomd goed je gezichtspunten te kiezen (of hoe noemen ze zulks in de fotografie, vraagt deze leek zich dan af). Mooi om te zien hoe ook boeken tegenwoordig in een prachtig decor worden gestald. Als gedreven lezer kan ik alleen maar hopen dat het de mensen aanmoedigt om nog meer te gaan lezen.

    Soms koester ik het verlangen om bepaalde van je foto's te gebruiken op mijn blog. Jammer genoeg beschikt de firma 'UrbainAlpainFoundation' maar over een jaarlijks budget van 450.000 euro ;-)

    't Was weer heerlijk om even mee te kijken door uw lens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'k voel me schromelijk tekortkomen om na heer Alpain U. hier te commentariëren. Mijn hart gebiedt me echter deze schroom te overwinnen. Marie... ik ben nog steeds en meer en meer gefascineerd door uw 'kunst' om onze planeet te bekijken. Mijn fascinatie gaat gepaard met een niet te vermijden verleiding om 'onder de indruk' te komen. En mocht u alsnog twijfelen... ik meen het!

    Vele groeten Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  9. toffe foto's, vooral op 'detail' gericht. Ik zie dat je dat dus (ook) erg belangrijk vindt.

    Ik denk dat ik nog eens naar mijn Bibliotheek (Glaspaleis Heerlen) wat foto's ga maken. Die bibliotheek is archectuuristisch gezien erg mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ontzettend onder de indruk van deze geweldige series, wat een vakvrouw ben jij zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jawadde zeg ! Wat een schitterende 'Documenta' serie - Ik ga niet naar Kassel, maar kom zeker nog eens terug om jouw foto's te zien. Ik denk dat jij het hier veel mooier 'voorstelt' dan het in werkelijkheid is - SUPER !
    Eigentijdse kunst in Kassel ? eMJeke ontbreekt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allemaal mooie series zowel van de bibliotheken als van Kassel. Klassefotografie en geen boek wat 'van de plank valt' :-) Heel fijntjes ook de docu/kunst(ige) fotos van Documenta.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goh, is ook altijd een dromm van me geweest deze Documenta eens in levende lijve te bezoeken (met een dood lijf gaat dat niet hé, hihi).
    Mooie impressie! Ook van de bibliotheken...
    Je bent een wel héél erg bezige bij geweest, en daar ben ik blij om: zo kunnen we méégenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zoals beloofd : hier ben ik weer.
    Puur genieten is het hier ! Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vrouwe Vierkant...wat een superopdracht....en wat heeft u zich weer voortreffelijk van uw taak gekweten. Echt...het klinkt misschien raar want ondanks strak...was ik ontroerd...echt waar. Prachtig gewoon. Al haat je lezen.... als je deze foto's beziet, krijg je spontaan zin om in de bieb te gaan wonen ^_^
    Zulke dingen zou ik ook graag doen...
    Komt u ook nog even naar de bieb in Rotterdam...daar heb ik vaak gezeten toen ik de Pedagogische Academie deed... erg mooie raampartijen en roltrappartijen met uitzicht op "de Zwaan" (voor zover ik me kan herinneren)
    Een genietelijke groets,
    Lady Guin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi zo heb je het nuttige en het aangename goed samen gebracht.
    Het lijkt me ook wel eens de moeite waard om er ook eens dienst reisje aan te spenderen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldige fotoreportages allebei! Vreemd misschien in een kunstreportage maar die foto van de bewegende benen met basketbalgympen springt er voor mij uit :-). Ook de kleurige foto's van de bibliotheekinterieurs spreken me zeer aan. Heel professioneel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sow, dat zijn nog eens biebs :)
    Mag je daar zomaar fotograferen dan?
    Prachtige series, moet ook maar eens mijn fototoestel meenemen naar de BIEB.

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kan er eindeloos van genieten: bibliotheken. Prachtig is je reeks, ook die over Kassel. We waren laatste wel in de buurt, maar op een of andere manier paste het niet in de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De reeksen over bibliotheken zijn heel erg knap in beeld gebracht! Ook de serie over Documenta geeft goed de sfeer weer! Je mag daar dan vrij fotograferen, of had je toelating?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dag mjke
    bedankt voor je lieve reactie,
    en bewonderende foto's van biebs,
    ben jij misschien de huisfotograaf voor schulz ?
    grts
    vhi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ...ik heb het gevoel dat Documenta Kassel een hoger kunstgehalte heeft dan de Biënale van Venetië...
    (profiteert Venetië niet een beetje teveel van haar "setting"?)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ...en de reportages van de verschillende bibs mogen er ook zijn !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oefffff, jouw site is terug online, lieve eMJeke! Wat is er gebeurd?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. MJ, ik heb er van genoten van al dat moois dat je hebt laten zien.
    Groet, Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. knappe reeks! erg kunstig!! groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hebt me weer eens weten te bekoren met je series eMJeke. Al was je niet lang op de Documenta, je hebt toch een aardige impressie ervan aan ons kunnen geven.
    Je bibliotheek serie kan ik erg waarderen, ook als vakliefhebber!

    BeantwoordenVerwijderen