vrijdag 29 augustus 2008

Bé Beauté





Voor de etalage van een schoonheidsalon maakte ik een reeks foto's. Deze twee werden door de opdrachtgeefster weerhouden. Doch het valt haar moeilijk om tussen deze twee te kiezen.
De foto zal op doek worden afgedrukt (h.115xb.75cm). Het doek is lichtjes transparant zodat de silhouet ook aan de binnenkant van het salon te zien is.
Kunnen jullie Bea helpen in haar keuze?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

***
update
de keuze van Bea werd...

(zie comments)

***

31 opmerkingen:

  1. Boeiend dilemma!Ik hou wel van dergelijk vraagjes...
    Als je zegt dat het silhouet ook aan de binnenkant van het salon te zien zal zijn, dan kies ik voor de eerste. Bij dit beeld zullen de contouren namelijk beter herkenbaar en sprekender overkomen als bij het tweede beeld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kies voor de tweede. De zwarte doek ondersteunt prachtig de lijn van het lichaam en loopt ook mooi links onder weg. Het sterke contrast bevalt me ook goed.
    Krijgen we te horen wat Bea uiteindelijk kiest. Leuk om de keuze voor te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga voor de eerste foto mede omdat ze transparant worden afdedrukt denk dat je ook een transparant foto moet hebben. In de tweede opname is dat wat minder. Maar bijde zijn hele mooie foto's (had ook niet anders verwacht van je)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beide vind ik van een ongekende schoonheid! Maar de kleur zwart associeer ik niet met schoonheid, ik zou daarom voor het zachte van foto 1 gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moest het niét op transparant worden afgedrukt, zou ik voor de tweede gaan. Maar Han heeft gelijk met zijn analyse... tja, nu weet ik het ook niet meer.
    In elk geval zijn het allebei TOPPERS eMJeke, die opdracht was bij jou in goéde handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de tweede foto geeft meer contrast door de zwarte doek maar mijn voorkeur gaat naar de eerste
    zachtere foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En net om de reden die callemie aanbrengt, kies ik voor de tweede foto. Ik denk ook dat het zwart door het transparante de foto nog mysterieuzer zal maken.
    Geweldig idee om met die bloemen te werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als man heb ik het soms moeilijk met de logica der uitbaters van schoonheidsalons. Mocht ik bea zijn dan maakte ik gewoon een etalage bij (investeringskosten zijn aftrekbaar) en nam beide foto's want ik vind ze een prachtig dubbelluik vormen.

    En dan nu speciaal voor Bea:

    Geachte Mevrouw,
    In een schreeuw van van woorden wil mijn hulp zich aan u openbaren. Maar ik ken u. Als ge gedaan hebt met lezen zult ge misschien denken: 'Is dit alles?"'. En ik zal roepen: 'Jamaar, er komt nog meer!'. Maar ge zult allang verdwenen zijn en mijn kreet zal te pletter slaan op het silhouet van uw rug.

    Uw schoonste raadgever,
    Urbain Alpain.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De eerst foto vind ik ontegensprekelijk en naar mijn bescheiden menig de beste.
    Wat mij stoort, is het bedekken van de bilnaad, onhandig gedaan, of was dat de bedoeling? Het doet me denken aan het preutse Amerika van Bush.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De eerste voor mij. Aangezien het als een soort "doorkijk" gebruikt zal worden lijkt het mij beter geschikt gezien het ontbreken van de zwarte vlakken.
    Schitterend werk, MJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gevoelsmatig ga ik voor mezelf voor het tweede beeld, maar voor de salon zou ik misschien toch het eerste kiezen, niet zozeer voor het zwart, maar vanwege de houding!Poeh eh, zouden onze reacties het Bea gemakkelijker maken, denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat voor beide foto's, ze zijn prachtig. Maar als ik moet kiezen, ga ik voor de tweede. Het onderwerp is er statiger. Het zwart en wit is evenwichtiger verdeeld en het geheel straalt meer rust uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn buikgevoel zei meteen: foto 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De tweede. De schoonheid van het lichaam wordt door niets toegedekt, maar in de salon ook weer wel, uit discretie en niet om u meteen geheel bloot te stellen aan het oordelende oog.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een moeilijke keuze. Ze zijn alletwee prachtig. Bij de eerste vind ik de pose mooier, bij de tweede vind ik die attributen (zeker de sjaal) heel passend.
    Kan je nog een combinatie van de twee maken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pfff, veel te moeilijke keuze. Het blijft sowieso mooi. Om het even welke foto genomen wordt. Druk ze allebei af en dan kan er afwisseling in de etalage komen. 2x raak ! :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zeker een lastige keuze, de tweede foto spreekt mij het meeste aan, de eerste is mij iets te witjes, weinig andere dingen dan het model. Bij de tweede heb je goed gebruikt gemaakt van die handdoeken en dat maakt naar mijn idee de foto sterker.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als ze daar dan ook nog zwarte handdoeken gebruiken is het verhaal compleet.
    Ik kies de onderste foto en zou best wel eens willen zien, hoeveel je 'wint' aan de transparante kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Voor mij geen uitleg, maar puur op gevoel: foto 1

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Allebei zijn het pareltjes ! ! !
    De tweede heeft meer contrast is is op fotogebied de betere,
    maar hier gaat het over een schoonheidsalon en daarom zou ik voor de eerste kiezen.
    Het straalt puurheid uit en de lichte kleuren geven commercieel gezien een positief effect.
    Maar als er plaats is voor beiden, zoveel te beter, ze sluiten elkaar perfect aan ! ! !
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zie dat mijn keuze aansluit bij de meerderheid ... nummer 1 dus, vanwege de zachte uitstraling en mooie houding. Bij de tweede vind ik het contrast tussen het wit en zwart iets te hard en haar houding te recht. Bij de eerste zijn mooi de vrouwelijke vormen aanwezig. Het zijn echter beide mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ga voor nummer twee. Maar ze zijn eigenlijk beiden prachtig! Het perfecte zou zijn: een brede etalage met de twee foto's naast elkaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Na wikken en wegen zal Bea wellicht toch de vraag stellen hoe beide tegelijk de essentie van haar salon typeren. Het gaat om heel het lichaam, er is geen reden voor enige 'schaamte', maar juist alle reden voor de werkelijkeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het was inderdaad wikken en wegen, en de keuze van Bea werd:

    ****Ttommelgeroffel****

    ...nummer één én nummer twee, inderdaad beide en ze is erg tevreden van 't resultaat!!


    Iedereen van ganser harte bedankt voor de suggesties, jullie hebben het Bea niet gemakkelijk gemaakt ;o).
    Voor mij was het prettig om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd, wat ontzettend leuk dat Bea allebei de foto's heeft gekozen. Zo terecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goeie keuze van Bea ! Ik zou het zelf niet beter kunnen !! ;-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. een en twee, een goede keuze.
    fijne opdracht en een fijn resultaat.
    maar ik denk dat de billen van je model ook zeker de moeite waard zijn om getoond te worden.
    ook een fijne opdracht voor je fans.
    geniet ervan.
    ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jeetje, wat een mooie opdracht MJ en je hebt ze erg goed uitgevoerd ... als de opdrachtgever zelf al niet kan kiezen, wat wil je nog meer?
    Ik vond het heel moeilijk om kiezen maar was wellicht toch voor de tweede gegaan, vraag me niet waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oeps ik had het even heeeel druk, eerst die tentoonstelling en de volgende dag vertrokken voor een 4daags reisje naar Engeland.
    Ja, voor mij was het ook de bovenste maar de tweede is ook mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  30. .

    Mon petit jardin secret


    Zo wil ik je minnen
    een roos
    in de zomer van je haren

    je armen
    als gevoelige oevers
    rond mijn beduusde bedding

    en je blanke duinen
    als beschermd gebied
    voor mijn jagende ogen

    draai je niet om
    ik wil jouw strand
    niet bezoedelen

    .


    Voor de eerste dame.

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie foto's! Vooral die tweede omdat daar veel zwart inzit dat weer goed afsteekt tegen de witte achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen