maandag 16 juni 2008

De bushalte

Klik HIER voor een grotere versie
***
Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo
Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo
Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo
Eventjes geduld nog, want het busje komt zo
...
Uit het liedje: "Busje komt zo" van Höllenboer
***

Wat info bij deze reeks:
De foto's zijn op diverse tijdstippen gemaakt, doch telkens op dezelfde plaats, zittend op een trapje achter de bushalte waardoor ik op dezelfde hoogte en afstand zat. Bovendien gebruikte ik telkens dezelfde camera met een 50 mm f/1.8 objectief zodat het lijkt of de foto's na elkaar zijn gemaakt. De reeks is nu afgesloten omdat de MIVB* besloten heeft het publiciteitspaneel dat normaal in het midden hangt, en in de periode van de "shooting" weg was, terug te plaatsen... aan alle mooie liedjes komt een eind... nu ja ondertussen was het busje er wel!

*MIVB=De Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel.

***

30 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee zeg! Dit soort dingen kan je op heel erg veel plaatsen toepassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier hou ik nu eens echt van! iets nieuws, leuk conceptje, frisse verwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kom je toch weer eens origineel uit de hoek! Schitterende collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg leuk. verschillen zijn soms klein, soms groot. Mooi ritme door dat bankje steeds op dezelfde plaats. Hoogst origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een zeer ongebruikelijke benadering van "wachten op de bus".
    een uiting van je creatieve geest, gewoon in het dagelijkse leven.
    Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gedaan (as usual;-)
    Alledaags en toch zo origineel.
    Een prachtig ritme van kleuren en compositie.
    TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige en leuke impressies.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk en origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel vernieuwend en leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof concept met een schitterend resultaat. Ik zou je aanraden om deze in behoorlijk groot formaat te printen zodat de kijker alle details kan bewonderen en ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel origineel om deze 'serie' op deze manier voor te stellen ! Ze wordt er zoveel sterker door !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Magistraal, MJ, je moet er maar op komen. TOP collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Kan je dit werk niet kwijt aan De Lijn.
    Ik zie het al hangen aan de gevel van het Cresthotel naast de ring in Antwerpen 80x40meter met een fijne headline erbij. 't Zou wel opvallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooooo, komt dat uit een liedje? Dat wist ik niet! Dacht gewoon dat het een slogan van de MIVB was (bij mij was het wel metroke komt zo).
    *wink, big smile*
    Een knap idee knap uitgewerkt eMJeke! Dit hoort metershoog in een metrostation of zo... stel dat de vervoersmaatschappij eens voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sublieme kleurenmozaïk!
    Doet me echt aan iets door Van Ostayen denken:
    "De mensen die voorbijgaan voelen
    Hoe, als 'n klamme, koele
    Drop, de tingeltangeltinteling
    Op hun ziel zinkt,
    Gelijk een regendrop op 't zinkevlak
    Van een platdak..."
    (of zoiets... Van Ostayen is moeilijk te citeren)

    (PS een volgende tento aan het voorbereiden MJKE - ditmaal in kleur?)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schit-te-rend! Ik kan niet veel aan de comments meer toevoegen. Deze moet in het groot en ik zou toch ook eens polsen bij de Lijn of MIVB, je weet maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterende collage!
    Knap idee om zoiets in elkaar te stomen.
    Daar zal wel veel tijd in gekropen zijn.
    Prachtig ! ! !
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer zo'n leuk idee jammer dat het projectje moest stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alleen een groot fotograaf komt op zoiets, meesterlijk MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoe kom je op het idee!
    Fantastisch!
    Groot aan de muur ermee!
    En dan die kleuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan niet veel meer toevoegen aan wat gezegd is in de reacties.
    Voorlopig lukt het me niet de grotere versie te openen maar ik blijf proberen want het boeit me zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. SUPERVET!
    Meer woorden heb ik niet nodig, hier houd ik wel van.
    Mooie kleuren en transparantie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg Fraai! Er is alleen beweging, geen contact - er is eerder contactvermijding.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel knap werk. Hetzelfde en toch weer ongelooflijk niet. Creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een fotoreeks naar mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel plezant! Mede door de vrolijke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Te gek idee gewoon! Lachen! Maar dan in positieve zin. Fijn resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Superserie, maar ja, dat geldt eigenlijk voor al je foto's. Fijn om te zien dat je nog steeds zo druk fotografeert. Zoals je ziet, komt het er bij mij nog steeds niet zo van, hoewel ik sinds de aanschaf van een nieuwe compact weer iets meer aan het fotograferen ben geslagen.

    Hartelijke groeten van Muk

    BeantwoordenVerwijderen