zaterdag 22 maart 2008

Culinaire spielerei



Paasbloemontbijteitje

&

Paasbloemlunch "nouvelle cuisine"

R E C E P T

Paasbloemontbijteitje
Neem een vers eitje, kook het zacht,
onthoofd het en versier met loof van een uitgebloeide narcis
en met een mooie verse gele paasbloem,
serveer met in reepjes gesneden ochtendhumeur.

Paasbloemlunch “nouvelle cuisine”
Blancheer 2 wortelschijfjes en enkele erwtjes,
schik ze samen met een bloeiende
paasbloem (trompetnarcis) met knol en wortels
op een bord, werk af met wat anijszaadjes.
Na deze maaltijd is een middagdutje aangewezen.

Beide recepten werden in de keuken bereid met diffuus daglicht.


Smakelijk
en
vrolijk paasfeest!

***

OPGELET!
Deze foto's en recepten zijn een grapje, enkel bedoeld
om jullie visuele honger te stillen
niet om te bereiden of te eten!
Narcissen (paasbloemen) zijn immers giftig!

***


32 opmerkingen:

  1. Dat is nog 'ns een Paasverrassing!
    Dank je, Marie Jeanne!
    Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook een culinair paasfeest gewenst, met niet alleen chocolade!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmm
    Jij ook een smakelijk Paasfeest, MJ.
    Prachtig en ik hou enorm van de humor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. welkom die foto's bij dit weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. giftig !
    zelfs het bloemenwater

    gevaarlijk receptje hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zonnig recept om naar te kijken. Echt verrassend! Toch liever niet opeten, de paasbloemen zijn inderdaad giftig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super, knap en origineel ! à la eMJeke.
    Fijn WE !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We zullen hier eens dadelijk de keuken in duiken...
    > Vrolijk pasen MJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, zoals ze in Amerika zeggen: doe dit niét thuis!
    Wat een heerlijke foto's, en zo knap gevonden ook, deze paasrecepten. Je wordt er helemaal lenteholderdebolder van! Een logje naar mijn smaak, eMJeke! TOP tot en met...
    Fijn feest lieve meid!

    Paasei-land

    Lente heeft haar L geleend
    van 't liefderijke leven,
    of heeft zij deze luwe klank
    aan licht en loof gegeven?

    Het is een wisselgave, uit verzuchting
    naar zinderende zomerzon,
    voor-barig als een premature vrucht
    die prangend eischaal overwon.

    Licht kome ruik- en hoorbaar nu
    en heesters wiegen bloesem
    in hun want.
    Ontknop met mij een scheutje grensvervaging
    in dit noordelijke paasei-land.
    © Herman J. Claeys

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gewoon prachtig grappig en fris.
    Ook voor jou een prettig paasfeest en laat de klokken nu maar luiden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow, van origineel gesproken. Super idee! Vrolijk Pasen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijne Paasdagen eMJeke!!!
    Met spanning heb ik of je paasfoto's gewacht omdat ik wist dat er vast iets heel bijzonders zou komen en ja hoor.... ze zijn werkelijk PRACHTIG!!
    Helemaal in jouw stijl "less is more".
    Dag dag
    Vonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oké:-)

    ik schrok al .... dacht als er maar een webbie zo mallotig is om dat na te gaan doen hebben we het zwaar in weblogland:-)

    leuk gevonden mj.

    fijne pasen gewenst
    groetjes
    klaproos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg gaaf deze foto! Mooi licht ook maar het idee alleen al is echt super gaaf!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk paasbericht.
    Leuk idee en weeral perfect uitgevoerd.
    Ik wens je fijne paasdagen toe.

    Nieuw blogadres : http://xraypictures.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij ook een smakelijk en vrolijk paasfeest eMJeke! Mooi uitgevoerd stilleven! Nog bedankt voor je uitnodiging, ik hoop te kunnen komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha erg leuk en mooi gedaan! Fijne Paasdagen MJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een vrolijke paaswens: springend, juichend uit het eitje en daarna dansend op het bord.
    Ook onze vrolijke paaswensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. MJ... ik kom er weer achteraangehobbeld....pasen is alweer bijna voorbij. Desalniettemin heb ik weer eens even heerlijk zitten kijken naar je prachtige werk...
    Staart-van-de-paas-grtje
    LG

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ai, las ik de waarschuwing 'OPGELET!' nu pas, nadat ik al twee dagen aan het kauwen en verteren ben...
    Leuke post MJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk!

    Zalig Pasen!

    *danst door de sneeuw*

    °

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijke paasfotootjes!
    Mooie sfeerscheppers...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. schitterend luchtige foto's!!
    mooi mooi mooi!

    (grrr en het blijft maar niet lukken om je in mijn feedreader te krijgen)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Giftig of niet, ik krijg er toch honger van ;-)
    Prachtig uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Onwaarschijnlijk origineel.
    Knap gedaan! Mijn complimenten aan de chef ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O dat wist ik niet, niet dat ik er iets van zou proeven, daar is je opstelling veel te mooi voor.
    Wel een heel leuk idee MJ!

    HG
    Han

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Weer een bijzonder knap staaltje van uw artistieke geest met een vleugje humor!
    (ik begrijp maar niet waarom ik uw site niet in mijn feeds krijg...Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, maar daardoor zie ik nooit wanneer er nieuwe foto's verschijnen)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Orgineel bedacht.
    Knap vastgelegd.
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Haha, fantastisch gevonden deze MJ!
    Erg mooi uitgevoerd, knap hoor :)
    't Is al een tijdje geleden dat ik op je blog kwam, maar heb de laatste tijd erg weinig tijd ...
    Zelf ook al lange tijd niets gepost op mijn site, hopelijk komt dat snel weer terug.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je moet toch voorzichtiger omspringen met giftige ideeën het is niet het eerste ongeluk dat zo gebeurt is. Enkele jaren geleden was zo door een misverstand een giftigen plant als eetbaar voorgesteld in de pers door foutieve vertaling.

    BeantwoordenVerwijderen