donderdag 1 november 2007

Op zoek naar kleur...

Toen ik gisteren na een foto-opdracht (meer hierover in een volgend log) van Charleroi richting Brussel door het Zoniënwoud reed, zag ik hoe de zon volop de herfst verwende. Ik besloot een wandeling te maken door het bos op zoek naar kleur. Toen ik aan een vijver kwam hoorde ik eenden kwaaken of was het de stem van Monet? Waarschijnlijk wel want toen ik door de zoeker keek zag ik een impressionistisch schilderij, ik hoefde slechts af te drukken, ... bedankt Claude!
"Uit de dromen van de lente wordt in de herfst jam gemaakt."
Duits: "Aus den Traumen der Frühling wird im Herbst Marmelade gemacht."
Peter Bamm


***
De bomen drinken hun oker ad fundum
ik ruik in een meer vol thee
de geur van afgelegde bladeren
en wuif voorzichtig
naar een nakende winter.


urbain alpain

***

22 opmerkingen:

  1. Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ik val hélemaal stil,
    ik denk eigenlijk dat monet gedacht zou hebben
    Phew.... jon ik zó mooi schilderen als moederke natuur..
    ik was de koning zo rijk,
    MJ wat een plaatje om te zoenen

    groetjes
    klaproos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héél mooi !
    "Impression, canards nageants"!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed die associatie met Monet. Ik mis alleen zijn japanse Bruggetje uit Giverny :-))
    Prachtig herfsybeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je naar de dat stemmetje hebt geluisterd, maar je moet nog wel een oog voor kunst hebben om het te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer een plaatje van een foto ! Heel goed gezien en schitterende vergelijking.
    (PS : Soms hoor ik ook wel eens stemmen in mijn hoofd, maar of dat resulteert in zo'n mooie foto's betwijfel ik ;-) :-) :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad een Monet. Fantastisch, MJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Giverny
    ik was er enige jaeren terug.
    maar bij het zicht van de bussen die voor me waren,ben ik verder gereden.
    meer dan jouw beeld zou ik niet gekregen hebben.
    mooi, of het nu frankrijk, nederland of de vijver hier in blaasveld , het kan tegen de tijd.
    MOOI
    ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je moet het maar zién, maar bovenal er de culturele bagage voor hebben. Als kenner kon jij natuurlijk direct de link leggen... en het mag gezegd worden, dit is één van de mooiste herfstimpressies die ik ooit zag!
    Maar ook de erbijhorende tekst van Bamm heeft mijn hartje bekoord. In weinig woorden àlles zeggen, dat is niet voor heel veel mensen weggelegd...
    Voor strakjes; prettig weekend, eMJeke, en het zàl fijn zijn, daar zullen wij HFC-ers zéker voor zorgen, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Monet op zijn best! MJ op haar best!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onthaasten. Rustig de tijd nemen om het moois in de natuur te bewonderen en vast te leggen op beeld. Goed gezien dit tafereel!

    (Waar haal je toch steeds weer die prachtige teksten en uitdrukkingen vandaan?)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar schilderkunst en fotografie samenkomen. Prachtige foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Monet, één van mijn favorieten. Prachtige foto, het had idd één van zijn schilderijen kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. de kleuren hebben keuren. Ze zijn volop aanwezig dit seizoen en dit jaar duurt het wat langer.
    Prachtig deze waterschilderij, zo gefiepst.
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zolang je niet door het bos liep al schreeuwend: "het vliedende licht! ik moet het vastleggen!", is het goed ;)

    Mooie kleurtjes idd, en mooi voor ons meegebracht :)

    Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De bomen drinken hun oker ad fundum
    ik ruik in een meer vol thee
    de geur van afgelegde bladeren
    en wuif voorzichtig
    naar een nakende winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niet alleen jouw foto maar ook de reacties zijn kleurrijk. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. SCHITTEREND!
    En ik maar denken dat Monet een beetje flou shilderde... aan deze foto snap ik nu ineens dat hij echt wel heel scherp schilderde :)
    Superherfstfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je verwarmt mijn hart met deze prachtige kleuren.
    Ondanks dat de blaadjes vallen kan deze jaargetijde ontzettend mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit ziet er idd uit als een schilderij van Monet ... heel goed gezien MJ.
    En ja, het Zoniënwoud is een prachtig bos :)

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. weeral een
    heerlijke herfstfoto
    mjke!!
    daaag
    hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een schone foto en een schoon gedicht, Vrouwe Smets.
    Nachtelijke groeten,
    De Drs.

    BeantwoordenVerwijderen